Testimonis i padrins

un gran any!

Testimonis i padrins

EntradaAutor: Anna87 » ds. des. 24, 2011 1:13 pm

He obert aquest tema perquè vaig molt perduda.

Els testimonis i padrins qui han de ser quines funcions tenen, sé que algú t'ha de llegir algu i molt sovint és el que et compra el ram... potser m'estic liant, ajuda si us plau; en el meu cas ni jo ni la meva parella no tenim germans.
Imatge
Anna87
:: núvia d'argent

Entrades: 2908
Membre des de: dc. des. 21, 2011 8:09 pm

Re: Testimonis i padrins

EntradaAutor: AnnaDavid » ds. des. 24, 2011 2:42 pm

Bnessss

No se si tho diré b, però txplico el q jo tinc entes.....

Testimonis només són persones que signen conforme us caseu sense coecció i pq us stimeu i tal i tal i tal... En ceremonia civil diria q son 2 per la ceremonia i 1 al registre civil... pero no ho tinc clar, en ceremonia reigiosa sen necesiten 2,però a nosaltres el capella ens va dir q en podem tnir fins a 4...i per aki e llegit alguna nuvia q deia q en podien tnir 8....

Padrí... en teoria és alguna persona de confiança del nuvi. Qi va a buscar la nuvia i lacompanya fins al nuvi... A catalunya lentrada fins al nuvi la fa el pare de la nuvia, però el padrí la va a buscar a casa i tal.
Li ha de llegir un poema i li porta el ram a casa seva... sobre el ram jo he llegit tres teories...:
1. el compra la nuvia i el padri li dona el dia del casament.
2. el compra el padrí sota supervisió de la nuvia.
3. Tradicionalment (i la versió q ami personalment mes magrada): Es l'últim regal de solters q el nuvi li fa a la nuvia!! El compra el nuvi, però com q no pot veure a la nuvia, li porta una persona de confiança!!

En el meu cas els testimonis seran els meus 2 germans o les meves cuñades, un germà d'ell i un cosí d'ell. I el padrí el seu altre germà. :)

Nse ni si tho explicat bé ni si the aclarit les idees... pero axo es el q jo se :)
Esperant el 7 de juliol...
Imatge
AnnaDavid
:: núvia experimentada

Entrades: 363
Membre des de: dj. feb. 03, 2011 3:13 pm

EntradaAutor: escanilla2000 » ds. des. 24, 2011 3:20 pm

Jo coincideixo amb AnnaDavid.

El padrí serà mon germà, però el ram el compraré jo pq s'ha atabalt molt amb el tema jajajaja. Està molt content però molt amuïnat amb el tema del poema.
Després serà mon pare qui em porti fins el meu xicot.

Per una altra banda de testimonis portarem un amic de cada banda. Jo portaré a una de les meves millors amigues i el Sergi el seu millor amic.

Espero servir d'ajuda!!!

BBBnadal:-)
escanilla2000
:: núvia rookie
:: núvia rookie

Entrades: 115
Membre des de: dt. oct. 04, 2011 10:46 pm

EntradaAutor: Olguiky » dg. des. 25, 2011 12:20 pm

AnnaDavid ha escrit:Bnessss

No se si tho diré b, però txplico el q jo tinc entes.....

Testimonis només són persones que signen conforme us caseu sense coecció i pq us stimeu i tal i tal i tal... En ceremonia civil diria q son 2 per la ceremonia i 1 al registre civil... pero no ho tinc clar, en ceremonia reigiosa sen necesiten 2,però a nosaltres el capella ens va dir q en podem tnir fins a 4...i per aki e llegit alguna nuvia q deia q en podien tnir 8....

Tens tota la raó Anna. Jo tinc controlat el casament per l'església (del civil, em sap greu però no en puc dir res). I, com tu dius, han de ser dos testimonis, però a vegades el capellà té el detall de permetre que siguin més persones. Però això dependrà de cada capellà. Sempre li podeu suggerir la idea i a veure què hi diu.

AnnaDavid ha escrit:Padrí... en teoria és alguna persona de confiança del nuvi. Qi va a buscar la nuvia i lacompanya fins al nuvi... A catalunya lentrada fins al nuvi la fa el pare de la nuvia, però el padrí la va a buscar a casa i tal.

Molt ben explicat!

AnnaDavid ha escrit:Li ha de llegir un poema i li porta el ram a casa seva... sobre el ram jo he llegit tres teories...:
1. el compra la nuvia i el padri li dona el dia del casament.
2. el compra el padrí sota supervisió de la nuvia.
3. Tradicionalment (i la versió q ami personalment mes magrada): Es l'últim regal de solters q el nuvi li fa a la nuvia!! El compra el nuvi, però com q no pot veure a la nuvia, li porta una persona de confiança!!

Jo aquí tenia entès que el regalava el padrí. Però aquesta última versió que poses la trobo molt bonia!

Petons
Imatge

Primera prova del vestit: 30/03/2012
Segona prova del vestit: 19/04/2012
Tercera prova del vestit: 25/05/2012
Olguiky
:: supernúvia

Entrades: 5964
Membre des de: dj. maig 19, 2011 9:38 pm

Re: Testimonis i padrins... perduda

EntradaAutor: Anna87 » dg. des. 25, 2011 12:24 pm

A veure, els testimonis veig que tampoc tenen cap paper "important" firmar... el que em pregunto ara, tinc pensat casarme per iglesia i vull que em porti el meu pare a l'esglesia, pero puc fer que el padri sigui un millor amic de la meva parella, el ram que mel compri la meva parella pero com el porti ell (amic) i em llegeixi ell (amic) el poema? Per cert quan representa que et dona el ram el padri quan et llegeix el poema, abans.... perdoneu les preguntes vull tenir-ho clar
Imatge
Anna87

Re: Testimonis i padrins... perduda

EntradaAutor: Olguiky » dg. des. 25, 2011 12:31 pm

Anna87 ha escrit:A veure, els testimonis veig que tampoc tenen cap paper "important" firmar... el que em pregunto ara, tinc pensat casarme per iglesia i vull que em porti el meu pare a l'esglesia, pero puc fer que el padri sigui un millor amic de la meva parella, el ram que mel compri la meva parella pero com el porti ell (amic) i em llegeixi ell (amic) el poema? Per cert quan representa que et dona el ram el padri quan et llegeix el poema, abans.... perdoneu les preguntes vull tenir-ho clar

Els testimonis només firmen "donant testimoni" que aquell casament s'ha celebrat. D'aquí els hi ve el nom.

Sigui qui sigui el padrí, sempre és el pare que entra a la núvia a l'església. Si el pare falta perquè ha mort o per qualsevol altra circumstància, després la núvia ha de triar una altra persona.

Però això no té res a veure amb el padrí. El padrí, és el padrí del nuvi. I és aquest qui tria la persona que vol que vagi a buscar la núvia en nom seu (i li llegeix el text de part del nuvi) per portar-la a casar-se.

Per tant això que dius que vols fer és perfecte.

Normalment el padrí ve quan la núvia ja està vestida i arreglada, i a punt per marxar cap a l'església. I es fa tot alhora: arriba, et dóna el ram i al mateix temps et llegeix el poema.
Imatge

Olguiky

EntradaAutor: Anna87 » dg. des. 25, 2011 12:34 pm

Que ben explicat gràcies, tenia un lio.... Ara si que si!!!! Quan he vist "és el padrí del nuvi" ho entés, s'ha m'encès la bombeta
Un altre cosa puc fer que ell condueixi el cotxe que em porta a l'esglesia no, també?
Imatge
Anna87

EntradaAutor: Olguiky » dg. des. 25, 2011 12:57 pm

Anna87 ha escrit:Que ben explicat gràcies, tenia un lio.... Ara si que si!!!!
Un altre cosa puc fer que ell condueixi el cotxe que em porta a l'esglesia no, també?

Bona idea... la seva missió es recollir-te de part del nuvi.

Jo això no ho podré fer... el dia que ens casem només farà 1 mes que el padrí haurà fet 18 anys! No sé si tindrà el carnet, però si el té, ja us dic ara que pot ser un autèntic perill. :-)[]/
Imatge

Olguiky

EntradaAutor: AnnaDavid » dg. des. 25, 2011 1:11 pm

Anna87 ha escrit:Que ben explicat gràcies, tenia un lio.... Ara si que si!!!! Quan he vist "és el padrí del nuvi" ho entés, s'ha m'encès la bombeta

Clar q ho pots feer!! Partin de la base de q es el teu casament i pots fer el q vulguis!! Per exemple el meu padrí no llegira poemaaa!! Però si q em portarà a l'esglesia!! :)
Imatge
AnnaDavid

EntradaAutor: AnnaDavid » dg. des. 25, 2011 1:11 pm

xcert!!

BBBnadal:-)
Imatge
AnnaDavid

EntradaAutor: leni221177 » dg. des. 25, 2011 8:30 pm

Primer de tot: BON NADAL A TOTES!!

M'encantat llegir la tradicó del ram. Tota la vida havia pensat que era el padrí el que comprava el ram. Maquíssima el que el Ram sigui l'ultim regal del nuvi! I la veritat és que t'estalvia mil mals de cap...
Pel tema dels testimonis, el que jo us puc dir és que pel civil s'han de portar dos testimonis per el jutjat, i si després feu cerimonia civil al restaurant, podeu portar els que volgueu. En el casament de me cunyada vem ser 4 testimonis.
Ah, per esglèsia pregunteu, perquè jo he estat en un casament en el que van haver fins i tot 6 testimonis!!!
Espero haver ajudat ua miqueta.

Que acabeu de passar un bon dia! Demà més comilona!!!
Imatge

Imatge
leni221177
:: núvia experta

Entrades: 835
Membre des de: dg. set. 25, 2011 8:37 pm

EntradaAutor: Olguiky » dl. des. 26, 2011 11:22 am

Els nostres testimonis seran el germà del meu futur i la meva millor amiga. Si després el capellà ens deixa afegir-hi dues persones més, potser ho diria també al meu germà.

Petons
Imatge

Olguiky

EntradaAutor: leni221177 » dl. des. 26, 2011 8:26 pm

El meu padrí serà el meu cunyat, el marit del germà del meu futur. Els meus testimonis oficials segurament me mare i me sogre i els de la cerimonia civil estan per pensar...Ja us informaré més endavant quan en parlem,...ens queda molt temps!!!
Imatge

Imatge
leni221177

Entrades: 835
Membre des de: dg. set. 25, 2011 8:37 pm

EntradaAutor: crisvr » dt. des. 27, 2011 10:37 am

Nosaltres encara no hem decidit qui seran els nostres testimones, encara que per la meva part ho tinc clar.
Una pregunta, ja que estem posats, quina ésla tasca de la dama d'honor?
Els testimonis i els padrins ho tinc clar, a més, jo hem casaré per lo civil i al restaurant farem també per lo civil però ens casarà un amic, així que serà com vulguem. Però tinc la meva cosina que m'ha demanat ser la dama d'honor i ven bé no se quin és el seu paper. M'ajudeu?

Gràcies
crisvr

Entrades: 229
Membre des de: ds. nov. 19, 2011 9:20 pm

EntradaAutor: Estercita » dt. des. 27, 2011 11:47 am

crisvr ha escrit:Nosaltres encara no hem decidit qui seran els nostres testimones, encara que per la meva part ho tinc clar.
Unoa pregunta, ja que estem posats, quina ésla tasca de la dama d'honor?
Els testimonis i els padrins ho tinc clar, a més, jo hem casaré per lo civil i al restaurant farem també per lo civil però ens casarà un amic, així que serà com vulguem. Però tinc la meva cosina que m'ha demanat ser la dama d'honor i ven bé no se quin és el seu paper. M'ajudeu?

Gràcies

Cris, yo tambien quiero damas de honor, en un principio te ayudan con los preparativos,vestido,ropa interior,etc, también ayudan que los detalles del convite esten en las mesas, ah y te aguantan el ramo en la iglesia....bueno esos detallitos que ayudan a que todo sea mas facil y perfecto....hay un foro de damas de honor tambien...
Estercita

Entrades: 552
Membre des de: dc. nov. 30, 2011 1:59 pm

EntradaAutor: crisvr » dt. des. 27, 2011 12:29 pm

Estercita ha escrit:
crisvr ha escrit:Nosaltres encara no hem decidit qui seran els nostres testimones, encara que per la meva part ho tinc clar.
Unoa pregunta, ja que estem posats, quina ésla tasca de la dama d'honor?

Gràcies

Cris, yo tambien quiero damas de honor, en un principio te ayudan con los preparativos,vestido,ropa interior,etc, también ayudan que los detalles del convite esten en las mesas, ah y te aguantan el ramo en la iglesia....bueno esos detallitos que ayudan a que todo sea mas facil y perfecto....hay un foro de damas de honor tambien...

Gracias estercita, cuando he escrito en este foro después he visto el otro, jejeje. Igualmente muchas gracias. Tenia pensado tener damas de honor, pero por el hecho de hacer más importante el papel de dos amigas, lo que pasa que al preguntármelo mi prima, pense que era algo más importante nosé... Se lo he comentado a alguna amiga y les he pedido que me haría ilusión que fueran vestidas como quieran pero del mismo color, jejej. De momento me han dicho que si, ya veremos, :-)

:2012:
crisvr

Entrades: 229
Membre des de: ds. nov. 19, 2011 9:20 pm

EntradaAutor: Estercita » dg. gen. 01, 2012 11:47 am

Judy* ha escrit:Yo tengo intención de pedirle a una amiga que me ayude a vestirme y demás... pero no creo que le diga nada del vestido de ella ni nada... que vaya como quiera, jejejejeje!

Ayy que fuerteee que ahora ya es el año que viene :2012:

Podrias ponerle una pulsera de flores para que se sienta especial, no le haces ponerse ningún vestido tipo dama de honor, pero una pulsera queda muy mono...si encuentro la foto te la envio..
Feliz año!
Estercita

EntradaAutor: Olguiky » dg. gen. 01, 2012 12:47 pm

L'altre dia em van dir una cosa d'això de les dames d'honor i em vaig quedar bastant parada, no ho sabia! Em van dir que era la núvia que pagava els vestits de les dames d'honor. Si en tens gaires... entre el de núvia i els de les dames et deixes una pasta gansa!

Judy, la idea que et dóna l'Estercita és molt bona... i fins i tot també et podries pensar fer-li un "ramillete" com aquells que porten les noies a les pelis americanes el dia del ball de graduació. Que és com un ram, però es porta com un braçalet. I si li fas amb la mateixa flor que el teu ram de núvia pot quedar molt xulo!
Imatge

Olguiky

EntradaAutor: Estercita » dg. gen. 01, 2012 1:19 pm

Olguiky ha escrit:L'altre dia em van dir una cosa d'això de les dames d'honor i em vaig quedar bastant parada, no ho sabia! Em van dir que era la núvia que pagava els vestits de les dames d'honor. Si en tens gaires... entre el de núvia i els de les dames et deixes una pasta gansa!

Judy, la idea que et dóna l'Estercita és molt bona... i fins i tot també et podries pensar fer-li un "ramillete" com aquells que porten les noies a les pelis americanes el dia del ball de graduació. Que és com un ram, però es porta com un braçalet. I si li fas amb la mateixa flor que el teu ram de núvia pot quedar molt xulo!

Ostres, no tenía ni idea lo de pagar los vestidos, yo quería dos damas de honor, pero se que se quieren comprar vestido y había pensado decirselo y que se lo comprasen deo mismo color...vaya! Me has dejado planchada...jeje
Estercita

EntradaAutor: Estercita » dg. gen. 01, 2012 1:21 pm

Estercita ha escrit:
Judy* ha escrit:Yo tengo intención de pedirle a una amiga que me ayude a vestirme y demás... pero no creo que le diga nada del vestido de ella ni nada... que vaya como quiera, jejejejeje!

Ayy que fuerteee que ahora ya es el año que viene :2012:

Podrias ponerle una pulsera de flores para que se sienta especial, no le haces ponerse ningún vestido tipo dama de honor, pero una pulsera queda muy mono...si encuentro la foto te la envio..
Feliz año!

Lo que te decíamos Olguiky y yo es esto:
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Estercita

Següent

Torna a: Bodas 2013

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants