Padri i madrina, qui són?

El millor any de la nostra vida!

Padri i madrina, qui són?

EntradaAutor: arual80 » dt. juny 19, 2012 3:00 pm

Hola noies!!!

Sé que entro poquíssim, però entre la feina, el nen i els preparatius pel casament, vaig de bòlit, perdoneu si no us puc seguir gaire -|-)

Ara tinc un altre dubte: el padrí i la madrina sempre són el pare de la nuvia i la mare del nuvi? No hi ha un "altre padrí" que és el que llegeix el poema i et porta el ram? Mare meva quin cacau tinc amb això, hi ha família que em diu que si, d'altres que no... :star::
Imatge
arual80

Entrades: 36
Membre des de: dl. nov. 07, 2011 11:12 am

Re: Padri i madrina, qui són?

EntradaAutor: Anna87 » dt. juny 19, 2012 6:42 pm

arual80 ha escrit:Hola noies!!!

Sé que entro poquíssim, però entre la feina, el nen i els preparatius pel casament, vaig de bòlit, perdoneu si no us puc seguir gaire -|-)

Ara tinc un altre dubte: el padrí i la madrina sempre són el pare de la nuvia i la mare del nuvi? No hi ha un "altre padrí" que és el que llegeix el poema i et porta el ram? Mare meva quin cacau tinc amb això, hi ha família que em diu que si, d'altres que no... :star::

El padrí pot ser qui vulguis un germa.. en el meu cas no tenim germans cap dels dos aixi que sera el seu millor amic, que sera qui em llegira el poema i em prtara el rami la madrina si que és la amre
Imatge
Anna87
:: núvia d'argent
:: núvia d'argent

Entrades: 2908
Membre des de: dc. des. 21, 2011 8:09 pm

EntradaAutor: Olguiky » dt. juny 19, 2012 6:48 pm

El padrí porta el ram a la núvia en nom del nuvi... En certa manera va a buscar-la en nom del nuvi per portar-la davant de l'altar (o jutge o qui sigui). De menera que ha de ser algú de confiança del nuvi.

Però quin paper fa exactament la madrina, a banda d'entrar amb el nuvi a l'església? :hmm::
Imatge

Primera prova del vestit: 30/03/2012
Segona prova del vestit: 19/04/2012
Tercera prova del vestit: 25/05/2012
Olguiky
:: supernúvia

Entrades: 5964
Membre des de: dj. maig 19, 2011 9:38 pm

EntradaAutor: promisa1 » dt. juny 19, 2012 10:51 pm

Por lo que he leido, estos papeles en catalunya son distintos al resto de españa, quiza de aqui la confusión. En catalunya el padrino trae el ramo a la novia y le lee el poema. Y la madrina no tiene otra función que entrar al novio.
En el resto de españa, no existe la figura de padrino a la hora de leer el poema, porque no se hace, el padrino es quien entra a la novia a la iglesia,y se encarga de los puros y la madrino entra al novio y se encarga de los detallitos.

Pero vamos, cada uno lo hace como quiere.
Imatge
promisa1
:: núvia d'or
:: núvia d'or

Entrades: 3043
Membre des de: ds. jul. 21, 2007 1:09 pm

EntradaAutor: Olguiky » dt. juny 19, 2012 10:53 pm

promisa1 ha escrit:Por lo que he leido, estos papeles en catalunya son distintos al resto de españa, quiza de aqui la confusión. En catalunya el padrino trae el ramo a la novia y le lee el poema. Y la madrina no tiene otra función que entrar al novio.
En el resto de españa, no existe la figura de padrino a la hora de leer el poema, porque no se hace, el padrino es quien entra a la novia a la iglesia,y se encarga de los puros y la madrino entra al novio y se encarga de los detallitos.

Pero vamos, cada uno lo hace como quiere.

Gràcies promisa per aportar llum a la qüestió! :-)ok:
Imatge

Olguiky

EntradaAutor: marina14 » dg. jul. 08, 2012 2:24 pm

Si, gracies, una pregunta a totes quan entra el nuvi de la ma de la seva mare amb i espera la nuvia, la mare del nuvi es queda alla amb ell?
[color=#0000FF]Marina
marina14
:: núvia rookie

Entrades: 179
Membre des de: ds. març 10, 2012 10:28 pm

EntradaAutor: Olguiky » dg. jul. 08, 2012 2:47 pm

marina14 ha escrit:Si, gracies, una pregunta a totes quan entra el nuvi de la ma de la seva mare amb i espera la nuvia, la mare del nuvi es queda alla amb ell?

No, la mare del nuvi després de deixar-lo va a seure al seu lloc (al primer banc, al costat del pare del nuvi).
Imatge

Olguiky

EntradaAutor: marina14 » dg. jul. 08, 2012 11:21 pm

Gracies!!!!
[color=#0000FF]Marina
marina14

Entrades: 179
Membre des de: ds. març 10, 2012 10:28 pm

EntradaAutor: Maria i Raul » dt. jul. 10, 2012 5:51 pm

A mi, aixo que els padrins, siguin els pares.... JA SON PARES! Ja tenen el seu paper!

Jo sempre he entès que el padrí, és algu que escollit pel nuvi, protegeix a la núvia el dia del casament, fins a la cerimonia.

al casament de ma germana, va ser padrí el millor amic del meu cunyat!
Ell va comprar el ram, va venir a casa super aviat, li va llegir el verset, i va conduir el cotxe, amb ella i el meu pare, fins a l'esglèsia.
Va ser genial!

Al meu casament.... El meu home, té un germà, que té 18 anys, i aquests ultims anys, és quan s'han començat a portar millor (suposo pq 10 anys de diferència....), i no els treguis de parlar de pelis o jocs de la Play....
Té un amic de tota la vida, però han perdut el contacte...
El meu millor amic, és un noi, però com que l'ha de triar el nuvi... no era plan de triar-ho jo....
I al final, la solució més fàcil!
Té una amiga, que ha anat al cole amb ell des de petits, quan vam anar a viure junts ens va ajudar amb el trasllat, vé a casa a passar un finde quan pot (ells [en Raul i la Laura] son de BCN, i vivim a Girona [d'on soc jo....]), ens truca minim 1 cop al mes.... AL FINAL.... ÉS ELLA!
Ella, sempre ha estat amb nosaltres!

Cambiarem el rol!
Ja li he posat els deures: Triarem juntes el ram (però ella el paga, jajaja!), l'acompanyaré a buscar un vestidet (és una hippie.... i ara es preocupa pq li agradaria anar mona i amb un xic de taló...), el dia abans del casament vindrà a casa meu (pq al ser de BCN, vindrà amb temps), i deprés de la pelu i tot... em llegirà el verset!
Al no tenir carnet... Un cosí meu (aviam si aconsegueixo que surgueixi la magia entre ells), ens portarà al casament, a mi, al papa i a la padrina....

SI MÉS NO.... diferent! Però teniem clar, que voliem un casament super personal i a la nostra mida!
Imatge
Maria i Raul

Entrades: 64
Membre des de: dt. set. 08, 2009 7:49 pm

EntradaAutor: arual80 » dl. jul. 23, 2012 9:07 am

gràcies noies per les respostes, ara ja ho veig més clar!!! :-)ok:

És clar, la meva família que és d'aquí Catalunya, sempre em deien que el padrí és qui llegeix el poema a la núvia i li porta el ram, i a més a més, condueix el cotxe fins l'altar (si té l'edat suficient...). Que llavors hi ha la madrina que és la mare del nuvi i que porta el nuvi fins l'altar i que llavors, el pare de la nuvia entra amb ella a l'esglèsia fins a portar-la davant del nuvi que "significa l'entrega de la seva filla al nuvi", per dir-ho d'una manera.

Però la família del meu xicot, com que no és de Catalunya, em deien que el padri era el pare, que no havia de llegir poema ni portar el ram de la núvia...

I al final tenien raó les dues bandes jejejeje
Imatge
arual80

EntradaAutor: gemma_sergio » dv. jul. 27, 2012 6:39 pm

Mira, jo soc catalana i el meu xicot es d'andalusia.

A andalusia, com t'han dit per aquí, el padrí no llegueix poemes ni res semblant i la madrina s'encarrega dels detalls.

Com ens casem aquí hem decidit que el padrí és el millor amic del meu xicot i la madrina la meva sogre.
Imatge
gemma_sergio
:: núvia de bronze
:: núvia de bronze

Entrades: 1790
Membre des de: dl. gen. 16, 2012 5:41 pm

EntradaAutor: Javi-Neny » dl. ago. 06, 2012 5:02 pm

Hola noies!
En el meu cas, la meva germana va ser l'encarregada de llegir el poema i donar-me el ram. El meu pare em portar a l'altar i la meva sogra va portar al seu fill (al meu xicot) a l'altar.
Aixó va com va...cadascú ho fa a la seva manera...
Imatge
- Neny -
Javi-Neny
:: núvia experta

Entrades: 708
Membre des de: ds. juny 05, 2010 10:46 pm

EntradaAutor: arual80 » dl. ago. 20, 2012 10:15 am

Gràcies a tots.

Al final el padrí és el meu cunyat (germà del nuvi) i la madrina doncs la mare del nuvi. El meu pare és qui em porta a l'altar, segons la tradició d'aquí Catalunya.
Imatge
arual80

EntradaAutor: Sunn2013 » dl. ago. 20, 2012 12:07 pm

En mi caso el padrino será mi padre, la madrina mi madre, mi hermano mi testigo y el que supongo me leerá el poema y mi cuñada hermana de mi novio otra testigo, su hija la damita que nos llevará los anillos junto a otra primita y mi mejor amiga mi dama de honor porque creo que le hará ilusión. jiji

Cada uno regala las cositas a quien quiere, a quien te hace ilusión.
Sunn2013

Entrades: 505
Membre des de: dc. set. 14, 2011 1:34 pm

Torna a: Bodas 2012

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants