Autor: MiM » dc. gen. 18, 2012 12:14 pm
Hola Can!
Sóc una infiltrada del 2011, però crec que et puc ajudar amb el tema. El germà del meu xicot i la seva dona només es van casar ben bé pel tema d'arrreglar papers. Ells són anti-casament total, però és clar, si et cases sempre tens més avantatges que no pas si no ho fas (de cara a l'administració).
Ells ni tan sols anaven vestits de nuvis! A més a més, es van posar al cap que quan en algun lloc senten la paraula "casament" et posen les coses molt més cares (que jo crec que això tampoc és del tot veritat, però bé, tot són opinions). En el seu cas va ser un casament només amb 11 persones, els pares, els germans i parelles de germans (en aquest cas només jo). Ella es va comprar un vestit de nit que se'l va fer tallar (ella volia anar curta, i com que no en va trobar cap que li agradés curt i va trobar un de llarg que sí, doncs se'l va fer tallar i ja està). Ell anava amb texans, camisa i sabates (la veritat és que pel nostre casament anava molt més mudat que no pas pel seu casament). I la resta de convidats doncs també anàvem amb plan informal (era el que ells volien, per tant ho vam respectar).
Van fer una cerimònia civil a l'hotel La Plaça del petit poblet de Medremanya, a on va venir l'alcalde del poblet a presidir-la. Llavors ens van portar tres coses diferents de pica-pica i ja vam anar a sopar. El sopar no era menú de casament ni molt menys, simplement era el menú degustació que ja tenen en el restaurant. A més a més, nosaltres estàvem celebrant el seu casament, enmig dels hostes de l'hotel i d'altres clients del restaurant. La taula no tenia ni un trist ram de flors ni res que la fes diferent de la resta de taules. Això sí, ells de postres van dir que volien un pastís per tots. Ens van portar el pastís, però sense figura de nuvis ni res. Vam acabar de sopar i apa, cadascú a casa seva. No hi va haver ball ni res. Ah! I tampoc van donar cap detallet ni res. I per cert, tot i que ell treballa en una impremta i és dissenyador gràfic, no van fer ni invitacions.
O sigui que ja veus que és ben fàcil fer un casament ben senzill. No van contractar ni fotògraf, sinó que vam ser nosaltres mateixos que vam anar fent fotos i llavors la germana del meu marit, com a regal de casament, els hi va ordenar totes en un àlbum digital fet a través del fotoprix.
Llavors tinc una amiga, que ella es va voler casar per l'esglèsia, però també va voler fer una cosa ben senzilla. En aquest cas èrem 25 convidats (ella va ser molt selectiva amb els convidats, inclús hi van haver tius que no van voler convidar, només van convidar amb la gent amb qui més es feien). Ella anava amb un vestit de 10€ de la Formula Joven (comprat per rebaixes, i que jo sincerament, em posaria aquest vestit per anar a la platja, però bé...) i el nuvi sí que duia un traje, senzill, però almenys era un traje. I ells, després de la missa (van aprofitar a batejar a la seva filla), doncs vam anar al seu pis i a la terrassa van fer un berenar a base de pica-pica i pastís de noces. En aquest cas sí que van fer invitacions, i també van donar els nuvis del pastís i un detallet per cada convidat. El que tampoc van fer va ser el ball.
Ja veus que d'opcions n'hi ha moltes! El que ha fet la Lisbeth, jo crec, és molt millor que el que van fer aquests dos casos que jo t'explico, de totes maneres si tu el que vols és no ser el centre, aquestes dues parelles que et dic jo ho van aconseguir. ÇI si vols saber alguna altra cosa... ja saps!
Primera proba del meu vestit: 22-08-11
Segona proba del meu vestit: 29-09-11
Tercera proba del meu vestit: 08-10-11