Tema papeleo, com funciona??

El millor any de la nostra vida!

Tema papeleo, com funciona??

EntradaAutor: ninet@ » dl. abr. 04, 2011 3:57 pm

Hola a totes¡¡

Ahir vam anar a fer la reserva definitiva de l'esglesia i la Sra molt amablament ens va dir que és el que haviam de fer, però al arribar a casa ens van sorgir un munt de dubtes, aviam si hem podeu donar un cop de mà¡¡

La sra de l'esglesia ens va comentar que hem d'anar a l'esglesia on ens van batejar i que alla hem de demanar el certificat conforme estem batejats, d'alla lhem de portar a l'esglesia del poble on residim ara, allà ens tramitaran els papers i és alla mateix on hem d'anar a fer els cursets prematrimonials (si algu hem pogues explicar en que consisteixen molt millor jeje), llavors amb tota la documentació lhem de portar aproximadament 3setmanes abans a lesglesia on ens casem. Pel que ens va comentar el mateix dia a l'esglesia signem els papers de la ceremonia c ivil i la religiosa i 15 dies mes tard podem anar a recollir el llibre de familia...

Això exactament que vol dir?? que no he de fer cap gestio ni amb l'ajuntament ni amb el registre?? pot ser que tingui validessa celebrant la ceremonia en una esglesia??

Si algu ens pogues explicar com funciona os estariem molt agraits >.-<:
Imatge
ninet@
:: núvia experimentada

Entrades: 320
Membre des de: dg. gen. 09, 2011 10:24 am

Re: Tema papeleo, com funciona??

EntradaAutor: gd1110 » dt. abr. 05, 2011 5:35 pm

ninet@ ha escrit:Hola a totes¡¡

Ahir vam anar a fer la reserva definitiva de l'esglesia i la Sra molt amablament ens va dir que és el que haviam de fer, però al arribar a casa ens van sorgir un munt de dubtes, aviam si hem podeu donar un cop de mà¡¡

La sra de l'esglesia ens va comentar que hem d'anar a l'esglesia on ens van batejar i que alla hem de demanar el certificat conforme estem batejats, d'alla lhem de portar a l'esglesia del poble on residim ara, allà ens tramitaran els papers i és alla mateix on hem d'anar a fer els cursets prematrimonials (si algu hem pogues explicar en que consisteixen molt millor jeje), llavors amb tota la documentació lhem de portar aproximadament 3setmanes abans a lesglesia on ens casem. Pel que ens va comentar el mateix dia a l'esglesia signem els papers de la ceremonia c ivil i la religiosa i 15 dies mes tard podem anar a recollir el llibre de familia...

Això exactament que vol dir?? que no he de fer cap gestio ni amb l'ajuntament ni amb el registre?? pot ser que tingui validessa celebrant la ceremonia en una esglesia??

Si algu ens pogues explicar com funciona os estariem molt agraits >.-<:

Hola ninet@!
Doncs això que dius dels papers és tot correcte. Heu de demanar el certificat de baptismes a les vostres respectives Esglèsies i portar-ho al mossèn que us ha de casar. Això si! els certificats només tenen 6 mesos de validesa, després caduquen i els has de tornar a demanar.
Pel que fa al curs pre-matrimonial, diria q venen a ser unes 3-4 reunions que feu amb el cura, per parlar del matrimoni, convivència, etc. Això sí que ho podeu fer quan vulgueu, no té caducitat.
I pel que dius dels papers de la cerimònia, jo juraria que tot ho signes a l'Esglèsia el mateix dia del casament, per tant ni l'Ajuntament ni el Registre Civil tenen res a veure i és igual de vàlid, per suposat.

Espero haver-te ajudat!!! I si algú veu que alguna cosa està malament q ho digui, xq jo también estaré equivocada...jejeje
Imatge
30 Juny 2012
gd1110
:: núvia experta

Entrades: 794
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 10:32 pm

EntradaAutor: ninet@ » dt. abr. 05, 2011 6:18 pm

Moltes gracies gd1110

Llavors entenc que jo no he danar al registre ni a lajuntament per res?? que l'unica "paparassa" que haig de fer és demanar els certificats de baptisme i fer el curset prematrimonial? i per aconseguir el llibre de familia he de pagar algun impost??
Es que sento a altes noies que diuen que han de fer un munt de coses i em resulta estrany que hagi de fer tan poques coses jeje..

Moltes gràcies de nou¡¡
Imatge
ninet@

EntradaAutor: gd1110 » dt. abr. 05, 2011 8:46 pm

ninet@ ha escrit:Moltes gracies gd1110

Llavors entenc que jo no he danar al registre ni a lajuntament per res?? que l'unica "paparassa" que haig de fer és demanar els certificats de baptisme i fer el curset prematrimonial? i per aconseguir el llibre de familia he de pagar algun impost??
Es que sento a altes noies que diuen que han de fer un munt de coses i em resulta estrany que hagi de fer tan poques coses jeje..

Moltes gràcies de nou¡¡

Jo crec que el que tu llegeixes per aquí és de les noies q es casen pel civil. A mi el mossèn, quan hi vam anar a parlar, només em va dir ho dels certificats i el curs prematrimonial... Crec que pel llibre de família no s'ha de pagar res (crec!), ja hi dónes la voluntat a l'Esglèsia quan et cases...! de totes maneres, ho parlaré amb ma germana q es va casar fa 4 anyets, per sortir de dubtes!!

*.-o-o.*
Imatge
30 Juny 2012
gd1110

Entrades: 794
Membre des de: dg. feb. 13, 2011 10:32 pm

EntradaAutor: ermesenda » dv. abr. 08, 2011 7:27 am

Hola noies!!

jo crec que si et cases per l'esglèsia només necessites els certificats de baptisme i fer el curs prematrimonial. La resta de coses que he llegit per aki crec que es per ceremonia civil.
Imatge [/url]
ermesenda

Entrades: 611
Membre des de: dc. març 30, 2011 10:07 pm

EntradaAutor: ninet@ » dv. abr. 08, 2011 5:41 pm

Moltes gracies a les dues¡¡

La veritat es que ja hem quedo més tranquila per que llegia tantiiisimes coses que mha agafat una miqueta de panic¡¡¡¡¡

Ara ja puc taxar una cosa de la llista¡¡ adios papeleo jejej
Imatge
ninet@

Torna a: Bodas 2012

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants