Hola Nodena,
Fa unes setmanes jo vaig obrir un tema que potser et donarà un guió
Què "hi ha d'haver" en un casament?Per la resta de preguntes, et dic el meu parer i el que jo he vist...
Les fototgrafies dabans del casament s'han de fer a casa els pares o es poden fer en algun altre lloc? Tú què vols? a un altre lloc? doncs quan et posis en contacte amb els diferents fotògraf demana si poden fer-ho com tu vulguis. Normalment es fa a casa el nuvi i a casa la núvia. Per aquí he llegit que potser és important que els fotògraf siguin un equip que puguin estar alhora a cada casa i així anar tots tranquils, no manant la pressa al nuvi perquè el fotògraf ha d'anar a ca la núvia o a la inversa.
Cuants testimonis han d'haberhi? És un requisit legal pel teu matrimoni. Han de ser dos, majors de 10 anys. Si ens vols més a la cerimònia és cosa teva, però al Registre Civil en demanaran dos. El testimoni serveix per "acreditar" que el matrimoni és consentit i voluntari.
i padrins? quina diferencia hi ha?[/i ]
El padrí no és un requisit. És una tradició. Com que se suposa que porta mala sort que el nuvi vegi la núvia abans de la cerimònia, el padrí és qui li porta el ram de part del nuvi, acompanyat d'unes paraules (pròpies o d'algun poema o així. o fent un recull dels moments especials de la parella...), i la porta a ella i al pare, a l'esglèsia o al lloc on se celebrarà la cerimònia.
El padrí hauria de ser algú de confiança i estreta relació amb el nuvi i, de fet, hauria de ser ell qui triés qui ho serà.
[i]Hi ha algu en concret que regala els anells com lho del ram de nuvia el padri? Crec que això no està establert... Els pares, la germana que té una joieria... Depèn...
Durant el banquet cuants regals s'han dentregar o normalment cuants sentreguen i que sentrega?? he llegit que la parella de nuvis el ram peluxos regals als pares als avis.. Obligació de regalar no n'hi ha cap. Tradició: la parella de nuvis del pastís per la propera parella que es casi; el ram de núvia per una amiga que no té parella encara... I a partir d'aquí la gent fa el que li ve més de gust...
He llegit que també hi ha qui dona la lliga... pero a qui se lhi dona o te lhan de treure?? Segons jo ho tinc entès, això de la lliga és una tradició com la de corbata. Només he anat a un casament on ho han fet, però fa temps... En principi, els amics i les amigues "les furten" i les tallen a bocins, que es posen en una plata i després es venen els bocins i els diners que dóna la gent és pels nuvis... La major part dels casaments als que jo he anat no ho han fet, en el benentés que és una despesa més pels convidats, que ja han fet un regal i a més ja han hagut de gastar força diners en vestits, perruqueria etc etc...
Balls de nuvis cuants ni han???Tradicionalment el ball s'inaugura amb un vals, i a mig ball el nuvi treu a ballar a la mare de la núvia i la núvia treu a ballar al pare del nuvi... I els consogres que queden ballen junts. Però jo també he vist que els pares dels nuvis i/o altres convidats, s'afegeixen de seguida. També veuràs que hi ha moooolllltteees altres maneres de començar el ball ara... Els nuvis fent una coreo, per exemple... Ballar una cançò significativa per a la parella...
o hi ha algun lloc de protocol on indiqui tot aixo? La veritat és que no ho sé. Però si que sé que hi ha restaurants que el metre mateix s'ocupa d'orientar-vos en tot moment i que hi ha "empreses" que també es dediquen a fer-ho.
En tot cas, pensa sempre que el més important és el que a tu i al teu xicot us vingui més de gust, perquè us heu de sentir còmodes en un dia tan especial...
Susanna