Hola noies!
Aquí una altra infiltrada del 2011!!! Avui en dia és motl més fàcil casar-te per l'esglèsia que no pas pel civil, sempre i quan tinguis bona relació amb el mossén... Sino tenen tot el dret de complicar-te la vida!
Per començar, el meu xicot i jo som de Girona. Ell només està batejat i a fet la 1a comunió; en canvi jo estic batejada, he fet la primera comunió, he fet la professió de fer i la confirmació també! Per tant, per la nostra part no tenim cap problema, tenim els requisits necessaris per casar-nos per l'esglèsia.
Nosaltres ens casem a Andorra, un país diferent d'aquí i ens pensàvem que el mossèn ens faria casar-nos abans aquí civilment; però no. Vam anar a parlar amb ell i està super content de casar-nos, a més a més ens va dir que ja ens ho arreglava absolutament tot ell (o sigui que ens feia el casament civil i el religiós

) i a sobre l'home feliç!!! Tot s'ha de dir que amb aquest mossén fa molts anys que ens coneixem (si jo em dic Meritxell, és per ell) i per tant està encantat i no ens posa cap pega. La única documentació que ens demana són les partides de naixament, baptisme i l'expedient matrimonial que ens l'ha d'obrir el mossén d'aquí.
Sí que és veritat que com que cambiem de diocesi, les partides de baptisme i l'expedient matrimonial han d'estar segellats pel Bisbe corresponent; però d'això ja se n'encarrega el mateix mossén que t'ha de fer aquests documents.
Si no sou massa d'anar a missa o el mossén no us coneix, us pot exigir que abans d'ell casar-vos per l'esglèsia, us heu de casar civilment (jo en conec casos). Avui en dia els casaments civils estan molt controlats, et fan vàries entrevistes, et demanen certificats d'estats civils, testimonis per obrir l'expedient matrimonial, empadronaments... La veritat és que et fan fer moltes més voltes per assegurar-se que realment no és un matrimoni de conveniència.
Nosaltres, al casar-nos en un altre país, només haurem de fer un tràmit més, i és que ens hem de quedar dos dies més a Andorra, després del casament, perqué el mossén ens portarà tots els papers necessaris en el Govern Andorrà i al cap de dos dies nosaltres els hem d'anar a buscar i portar-los a l'embaixada espanyola i ja podem tornar cap a casa