CRISIS ECONÒMICA I CASAMENT

un gran any!

CRISIS ECONÒMICA I CASAMENT

EntradaAutor: Lanati » dj. jul. 22, 2010 5:48 pm

Hola, noies! Hi ha una cosa que m'ha sorprès al començar a preparar el meu casament. Jo em pensava que pel motiu de la crisi, s'abaixarien preus en tema "casaments". Però veig que hi ha restaurants que inclús els apujen!! No sé si es que gran part dels nuvis depenen dels pares per a fer el casament i no els preocupa gaire el preu o què, però jo no veig la crisi per enlloc. O sí?
També és veritat que no paro de rebre mails dels restaurants; no deuen tenir-ho tot tan ple com volen aparentar si insisteixen tant!! Ja no sé què pensar.
Lanati
:: núvia experimentada

Entrades: 286
Membre des de: dt. jul. 06, 2010 4:04 pm

Re: CRISIS ECONÒMICA I CASAMENT

EntradaAutor: marsal75 » dj. jul. 22, 2010 6:54 pm

jo recordo de quan vem anar a mirar els restaurants i en gairebé tots ens deien que els casaments que es feien fa uns anys, amb una mitjana de 200 convidats ja no es feien, o bé per la crisis o bé perque preferien fer-ho amb la familia més propera ( a més que les families d'ara no són com les dels nostres pares, on eren forces germans).
Nosaltres com la nostra data no és habitual, doncs no em sentit tant el fet de que ens perseguissin per a omplir, si bé és cert que ho hem fet molt temps abans.
D'alguns restaurants hem tingut els preus del 2009 i del 2010 i hem pogut veure que potser alguns menus han variat 5-10 euros, amb ho qual tampoc ells deuen notar la crisi quan han pujat els preus, enlloc de mantenir-los, per exemple
Imatge
Imatge
marsal75
:: supernúvia
:: supernúvia

Entrades: 6156
Membre des de: dl. oct. 19, 2009 6:35 pm
Ubicació: Valles Oriental

EntradaAutor: silvia i jordi dj's » dj. jul. 22, 2010 7:36 pm

Hola Lanati, des del nostre punt de vista "musical" en els casaments, hi ha molts restaurants que han baixat preus o els deixen al mateix preu que l'any passat, d'altres ofereixen més serveis (en el preu del comensal ja t'inclouen dj's i la barra lliure...) i d'altres, hem vist que van sobrats i no baixen per què si no et cases tu es casarà un altre, i d'aquests hi ha molts.

Bellugeu-vos i busqueu restauarnts que segur en trobeu de bones ofertes, no se d'on sou i què és el que voleu, però si voleu envieu-nos un privi i us pasem info de restaurants amb els que treballem i estan força be.

Apa Lanati, fins aviat!!!
"El ball i la festa són el final més esperat de cada casament i val la pena gaudir-los intensament i personalitzar-los al màxim"

Sílvia i Jordi (profes de ball, animadors de la festa i discjoqueis)
silvia i jordi dj's

Entrades: 479
Membre des de: dl. set. 22, 2008 5:25 pm

EntradaAutor: Shaik » dj. jul. 22, 2010 8:53 pm

Jo penso que sí que han notat la crisi, i molt, sobretot els restaurants que es dediquen bàsicament als banquets (potser menys els que a més tenen hotel i restaurant de carta, que com que diversifiquen l'oferta tenen més cartes per jugar). Molts dels que he contactat m'han dit que tot es pot negociar i no hi ha res tancat, que s'adapten al que busques. Fa tres o quatre anys els menus eren més cars que ara, ja que no contemplaven gaire extres en el preu (flors, minutes, barra lliure, etc), mentre que ara ofereixen més ofertes i flexibilitat.

Penso, però, que segueix essent molt car celebrar un casament, i això en bona mesura és culpa nostra. Hem considerat "normal" que un menú costi a partir de 100 euros, quan si ho mirem fredament és un preu exageradíssim, o si no mirem què costa casar-se a qualsevol altre país occidental.

Potser la crisi ens vindrà bé per obrir una mica els ulls i ser conscients de que "tanto tirar la casa por la ventana" porta conseqüències. : sgra :
10 de SETEMBRE de 2011, el nostre gran dia.
Imatge
Shaik
:: núvia de bronze

Entrades: 1909
Membre des de: dl. maig 03, 2010 1:50 pm

EntradaAutor: dory » dj. jul. 22, 2010 9:06 pm

Doncs jo vaig veure un reportatge on parlava Rosa Clarà on deia que ara estaven en el millor moment desde feia molt de temps i que de crisi en tema casaments res de res...
Potser no omplen tantissim com avans pero jo pel que veig la gent es casa! ajustant mé sel pressu o no pero en aquest aspecte no veig gaire crisi. He vist restaurants ( un d'ells el meu, jo vaig reservar en octubre de 2009 ) doncs el menu ha variat sustancialment i ara costa una mica més.....
No sé, jo també alucino amb els temps que estem que el tma bodes estigui en auge! :-/
Imatge
dory
:: núvia bi-mil·lenària
:: núvia bi-mil·lenària

Entrades: 2291
Membre des de: dg. jul. 26, 2009 11:21 am

EntradaAutor: Shaik » dj. jul. 22, 2010 9:40 pm

Doncs la Rosa Clarà ha tret una línia de vestits a 1000 euros per la propera temporada, jejeje, potser sí que l'ha afectat una mica la crisi i ha d'obrir-se a nous mercats! >.-<:

La gent es casa igualment, però convida menys gent. I als dos restaurants on hem anat ens han dit que hi ha hagut moltes anulacions i canvis de dates, suposo que dependrà de la zona. El que sé és que fa uns anys hi havia restaurants amb llista d'espera de tres anys (per exemple El pa volador de Figueres) i ara tenen dates lliures el mateix any. Jo penso que sí que ha quedat tocat el sector, com tots vaja...
10 de SETEMBRE de 2011, el nostre gran dia.
Imatge
Shaik

Entrades: 1909
Membre des de: dl. maig 03, 2010 1:50 pm

EntradaAutor: Sita_yo » dj. jul. 22, 2010 9:47 pm

la veritat es que un casament son molts diners...tot i aixo cal mirar molt. Molta gent es gasta molts diners pero també perque no mira gaire. Nosaltres em comprat el detallet pero el guarnim nosaltres, les invitacions les fem nosaltres...tot aixo fa que ens estalviem gran quantitat de diners. Si que es temps pero els diners no es guanyen facilment.

Com dius si que es veritat que fem casaments pagant 100 euros o mes pel cobert i sembla una cosa normal, pero ralment el mateix menu un dia normal segur que valdria la meitat, igual que el lloguer de cotxes, de bus.....jo cda vegada que miro algna cosa, dius la paraula "casament" i ja directamnt es com dir, pues sumali 100 euros mes al preu que marca...menteneu oi?

jo realment si fem el pas es perque tenim diners estalviats. Nosaltres no volem pas ni que els pares paguin ni res per l'estil, aixo no va ambg nosaltres, no "tenen la culpa" de que ens casem i hagin de correr amb els gastos...mai m'ha semblat bé des del meu punt de vista, es clar, mlta gent ho veu normal. Pero si que es veritat que el que ens ha costat estalviar sens anira en un dia. pero ens fa il·lusió sobretot a mi i...penso que es una cosa que s'ha de fer a la vida.
Imatge
Sita_yo

Entrades: 1957
Membre des de: dv. jul. 16, 2010 8:24 am

EntradaAutor: JesusyBerta » dj. jul. 22, 2010 10:34 pm

Yo si encuentro que la crisis se ha notado...he visitado más de 30 restaurantes y muchos tenian fechas libres dentro del mismo año, cuando tiempo atrás tenías que reservar con 2 años de antelación. También ha cambiado mucho el concepto del tipo de boda. Como bien a comentado Marsal, antiguamente invitabas a 200 personas a la boda, ahora lo haces con la gente más íntima y también porque las famílias no son tan extensas. El ejemplo lo pongo con mis padres, que se casaron en 1975 e invitaron a más de 150 personas, cosa que si ha día de hoy se tuvieran que casar, no lo harian para más de 50 personas.
YA ESTOY CASADA!!! 9 DE JULIO 2011

Imatge
JesusyBerta

Entrades: 1607
Membre des de: dl. set. 07, 2009 2:56 pm
Ubicació: Maresme

EntradaAutor: Dreams0411 » dv. jul. 23, 2010 11:53 am

Realmente las bodas siguen siendo un negocio con o sín crisis, las parejas no renuncian a tener su "día" y como mucho recortan en invitados y si acaso en cojer invitaciones sencillas y baratas ( sino las realizan directamente ellos...) y de confecionar uno mismos los detallitos! pero sobretodo el gran desenbolso ke es...LA COMILONA!!! asi ke lo único ke pueden notar los restaurantes es en la kantidad de comensales pero a día de hoy veo como se llenan cada uno de los findes de todos los restaurantes!Nosotros realmente no teniamos todo el dinero para la boda y como mucho podiamos unos 60 personas! pero la verdad eske tenemos la gran suerte de ke mis padres nos pagan el banquete (pk pueden de sobra) y lo aremos de unas 80 personas, siguen siendo pokillas pero las suficientes y más cuando nosotros no lo pagamos! y encima mi vestido también me lo regalan.
Asi ke xikas.....mientras ayan ilusiones seguiran haciendo bodas!
Dreams0411
:: núvia experta
:: núvia experta

Entrades: 611
Membre des de: dg. març 29, 2009 5:28 pm

EntradaAutor: Montseta28 » ds. jul. 24, 2010 4:06 pm

Evidentment que la crisi es deu haver notat en tots els sectors, però jo no sé vosaltres però surts un dissabte a sopar i hi ha gent, ara al meu poble són festes majors i està a rebentar...amb això vull dir, que pot ser la gent ens estem d' algunes coses però realment el q ens ve de gust ho seguim fent. Si q és cert que nosaltres pel casament hi ha coses q ens les fem per tal de poder estalviar-nos alguna coseta i pq también ens fa gràcia poder fer coses per als nostres convidats!!però el q esta clar és q un casament és un negoci, pq tot són molts calers, encara q ho vulguis fer molt senzill.
Imatge
Montseta28
:: núvia rookie

Entrades: 168
Membre des de: dc. feb. 03, 2010 9:05 pm

EntradaAutor: laiaetam » ds. jul. 24, 2010 4:40 pm

Quina crisi? Si està tot més car i tothom es casa igual...
Imatge
laiaetam

Entrades: 101
Membre des de: dj. març 22, 2007 6:34 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Montseta28 » ds. jul. 24, 2010 5:00 pm

aquesta crisi de la q tothom parla i de la q a veure si d' una vegada en sortim...pq malauradament hi ha gent q ho està passant fatal, ens podem sentir afortunats els q podem casar-nos en breu!!
Imatge
Montseta28

Entrades: 168
Membre des de: dc. feb. 03, 2010 9:05 pm

EntradaAutor: kevoly » dg. jul. 25, 2010 3:04 pm

jo crec que també depen del restaurant... suposo que si hi ha un lloc on han vist baixar el nombre de casaments, hauran ajustat el s preus, però si vas al restaurant on se seguixen casant, passen de tot i ni baixen ni mantenen, jo em caso a Ca'n Alzina i jo crec que pensen: total si no ets tu serà un altre... així que t'aguantes!!! :--(
Imatge
kevoly

Entrades: 79
Membre des de: dt. gen. 05, 2010 12:24 pm

Torna a: Bodas 2011

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants