Text pel casament...

un gran any!

Text pel casament...

EntradaAutor: letse » dg. ago. 15, 2010 11:22 pm

Bones! Tot i que a algunes encara ens falta força temps (a mi gairebé un any...) ja estic pensant en tots els detallets (jo sóc així!) i m'agradaria saber si vosaltres penseu dir alguna mena de vots diferents que els establerts de "en lo bueno y en lo malo, en la salud y en la enfermedad"... ;.:love_: ho escriureu vosaltres? ;.:love_: ho traieu d'algun lloc? ;.:love_:
Pfffff... por em fa plantejar-li això al meu novio, em tirarà la cavalleria pel cap! :star:: : sgra :
letse
:: núvia rookie

Entrades: 127
Membre des de: dc. març 10, 2010 6:42 pm

Re: Text pel casament...

EntradaAutor: JiG » dg. ago. 15, 2010 11:31 pm

Hola!!!!

Doncs jo faré una carimònia civil, i tot i que hi penso sovint, quan sigui el moment de muntar-la no sabré ni com posar-m'hi...buscaré i llegiré idees pel foro dels anys anteriors. No he anat mai a cap casament civil, el primer serà el meu i en aquest moment em costa força d'imaginar-m'ho. Segur que pel foro alguna cosa hi ha!!!!
Imatge
JiG
:: núvia de bronze

Entrades: 1903
Membre des de: ds. feb. 27, 2010 8:12 pm

EntradaAutor: letse » dg. ago. 15, 2010 11:49 pm

El meu casament també és civil, així que et dóna més marge per fer la cerimònia a la teva manera... encara queda molt temps i segur que tafanejant trobo alguna cosa, però amb aquest post a veure si podem recollir idees!
letse

EntradaAutor: Lau_82 » dl. ago. 16, 2010 4:24 am

Muy buena idea este post, yo tambien me casare por lo civil y me gustaria ir cogiendo ideas.
Vosotras le pedireis a alguna amiga o familiar q os lea algo, o que escriba algo propio y lo lea???
Imatge
Lau_82
:: núvia mil·lenària

Entrades: 1084
Membre des de: dg. jul. 11, 2010 3:06 pm

EntradaAutor: buniketa » dl. ago. 16, 2010 8:10 am

Jo no em caso pel civil, em caso per l'església, però tinc la intenció que siguem nosaltres els que escriguem els vots. De totes maneres, el David diu que molt personalitzat tampoc, perquè diu que s'emocionaria molt i no els podria dir. I en això hi estic d'acord. De manera que, ja veurem com ho arreglem. El que no voldria de cap manera es haver de llegir. Evidentment, sí que vull el paper a prop per si de cas, però voldria dir-ho de memòria i de cor, amb les nostres paraules.
Imatge

Imatge
buniketa
:: núvia d'argent
:: núvia d'argent

Entrades: 2570
Membre des de: dj. oct. 08, 2009 8:49 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: letse » dl. ago. 16, 2010 8:22 am

Mmmmm... uf, buniketa, això de fer-ho de cap... què valenta! :) Jo, tot i que en part estic acostumada a parlar davant gent i no posar-me gaire nerviosa, penso que aquell dia ho estaré davant la "meva" gent i en aquell moment... :)
letse

EntradaAutor: letse » dl. ago. 16, 2010 8:24 am

Lau, si, jo tinc una amiga que s'ha ofert a tocar en directe al meu casament i jo encantada de la vida! I li demanaré a un amic que em faci algun escrit i el llegeixi... és un amic comú que tenim els dos i que ens estimem molt i crec que a ell també li farà il·lusió... i potser ma germana també s'apunta a llegir alguna cosa... però ja no més crec, perquè després queda massa llarg i quedarà com la obra de final de curs d'un cole! :)
letse

EntradaAutor: MaBer » dl. ago. 16, 2010 10:47 am

Hola noies, nosaltres también ens casem per lo civil....i la veritat és que no havia pensat amb tot això.....ostres...com ho fareu ?? jo pensava q l oficiant ja ens ho portaria tot preparat o si més no amb varies idees per triar....Després demanarem a un parell d amics o familiars q llegeixin alguna cosa escrita per ells i ale....la por q tinc és que s allargui molt i la gent s avorreixi o se li faci pesat :S
MaBer

Entrades: 105
Membre des de: dv. abr. 23, 2010 4:41 pm

EntradaAutor: JiG » dl. ago. 16, 2010 3:41 pm

A nosaltres ens agradaria que algú especial ens llegís alguna cosa, que escrivís o trobés una poesia... però s'haurà de perfilar. També tenim intenció d'escriure'ns alguna cosa, res quatre paraules, i dir-ho en el moment de la cerimònia, com uns vots. Pel que fa a la part més legislativa, suposo que el regidor ens donarà alguna indicació de les intervencions que ell farà o les coses que dirà per poder-ho teniu organitzat. A mi tampoc m'agradaria que fos ni molt llarg, que la gent es cansa...però tampoc escuet i pim pam, vull que sigui una cerimònia especial, personalitzada i significativa.
A veure si entre unes i altres anem trobant idees per perfilar la nostra cerimònia!!!! :-)ok:
Imatge
JiG

Entrades: 1903
Membre des de: ds. feb. 27, 2010 8:12 pm

EntradaAutor: Blowy » dl. ago. 16, 2010 4:23 pm

Noies, nosaltres ens casem pel civil també! Segurament anirem al jutjat entre semana i tan sols serem nosaltres i els testimonis, pro com que el banquet el farem un dissabte tindrem un mestre de ceremonies que "simularà" el casament, prefereixo donar protagonisme a aquest últim i crec que el mateix mestre ja durà alguna coseta preparada no?
No m faria res personalitzar-ho, però segur k em faig un fart de plorar! (quina vergonya!!! ::love:: )
Que arribi el 2012!
Blowy

Entrades: 16
Membre des de: dv. ago. 13, 2010 11:27 am

EntradaAutor: MaBer » dl. ago. 16, 2010 5:38 pm

Blowy ha escrit:Noies, nosaltres ens casem pel civil també! Segurament anirem al jutjat entre semana i tan sols serem nosaltres i els testimonis, pro com que el banquet el farem un dissabte tindrem un mestre de ceremonies que "simularà" el casament, prefereixo donar protagonisme a aquest últim i crec que el mateix mestre ja durà alguna coseta preparada no?
No m faria res personalitzar-ho, però segur k em faig un fart de plorar! (quina vergonya!!! ::love:: )

Wapaa, et cases el 2012 ?? ja teniu restaurant i tot ??

Nosaltres también ho farem per lo civil i crec q también sera l oficinat qui li deixare dir i llegir el que vulgui....aix nusee....nose motl bé com funcionat tot aixo....serà pq sóc novata en el tema jijijiji
MaBer

Entrades: 105
Membre des de: dv. abr. 23, 2010 4:41 pm

EntradaAutor: Blowy » dl. ago. 16, 2010 7:21 pm

[quote= Wapaa, et cases el 2012 ?? ja teniu restaurant i tot ??

Nosaltres también ho farem per lo civil i crec q también sera l oficinat qui li deixare dir i llegir el que vulgui....aix nusee....nose motl bé com funcionat tot aixo....serà pq sóc novata en el tema jijijiji[/quote]

Doncs, teniem tota la intencio de fer-ho el 2011, és per aixo k ho tenim tan clar, però no hi havia dates en el mes que voliem i no hem volgut triar els pocs dies k kedaven, preferim decidir-ho nosaltres! i crec k serà millor, mes temps destalvi k anira de rechupete!
Que arribi el 2012!
Blowy

Entrades: 16
Membre des de: dv. ago. 13, 2010 11:27 am

EntradaAutor: Lau_82 » dl. ago. 16, 2010 8:06 pm

Me parece q por algún apartado de este foro he leído algo de texto para la ceronia, no m acuerdo si es en el foro general o en alguno de algún año pasado, volveré a mirar a ver si lo encuentro
Imatge
Lau_82

EntradaAutor: Lau_82 » dl. ago. 16, 2010 8:06 pm

Me parece q por algún apartado de este foro he leído algo de texto para la ceronia, no m acuerdo si es en el foro general o en alguno de algún año pasado, volveré a mirar a ver si lo encuentro
Imatge
Lau_82

EntradaAutor: mariposa2011 » dl. ago. 16, 2010 9:06 pm

Si lo encontráis... ¡compartidlo por aquí! Supongo que en una boda civil debe ser mucho más fácil personalizar lo que quieres decir, pero si podemos... nos gustaría escribir/adaptar alguna cosilla. Ya veremos.
mariposa2011

Entrades: 107
Membre des de: ds. juny 05, 2010 7:00 pm

EntradaAutor: NaBe » dl. ago. 23, 2010 11:21 am

Potser si aneu al Google i podeu "vots casament civil" o algo per l'estil, trobeu coses! Que el sr. Google ho sap tot! ;)
NaBe
:: núvia experimentada
:: núvia experimentada

Entrades: 210
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 11:34 am

EntradaAutor: Dolçeta » dl. ago. 23, 2010 11:32 am

Nosaltres farem també civil i hem decidit que el germà del meu xicot llegeixi alguna cosa i a la meva germana l'hi fa gracia fer la cerimonia de l'espelma, perque diu que si llegeix alguna cosa plorarà... I així serà més maco si ho fa ella!
I també portaré les arres de la meva sogra a nivell simbòlic, ja que aquí a catalunya no es fa ja que et cases en separació de bens, però a ella l'hi fa molta il.lusió i a mi m'agrada la idea.
Jo he trobat diferents models per internet per a fer la cerimonia, els tinc guardats, si els trobo, els penjaré!
Imatge
Dolçeta
:: núvia de platí

Entrades: 4021
Membre des de: dt. ago. 17, 2010 1:55 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: letse » dl. ago. 23, 2010 2:30 pm

Gràcies Dolceta, estaria bé si ho poguessis penjar!! Així ens comencem a fer una idea les altres!
letse

EntradaAutor: Dolçeta » dl. ago. 23, 2010 4:09 pm

A continuación, con novios e invitados de pie, entra el alcalde o concejal y se inicia el acto. Un presente podrá dar lectura a un texto escogido que puede ser un discurso, un relato, una dedicatoria o algo parecido.
A continuación el alcalde da lectura a los tres artículos obligatorios del Código Civil español que aluden al contrato del matrimonio.
Posteriormente pregunta al matrimonio sobre su voluntad de contraer matrimonio en las formalidades previstas, por ejemplo:
- ¿venís a contraer matrimonio sin ser coaccionados, libre y voluntariamente? si, venimos libremente
- ¿estáis decididos a amaros y respetaros mutuamente, durante toda la vida? si, estamos decididos
- así pues, ya que queréis contraer matrimonio, unid vuestras manos y manifestad vuestro consentimiento.
El alcalde preguntará a los novios o estos se dirigirán el uno al otro:
- ¿Quieres y aceptas contraer matrimonio con ..., aquí presente junto a ti , de acuerdo con la legalidad vigente? Si quiero,
- Yo, ... te recibo a ti, .... como esposo/a y (me entrego a tí) y prometo amarte, respetarte, y serte fiel en la prosperidad y en la adversidad, en la salud y en la enfermedad, todos los días de mi vida.
En estos momentos puede sonar una música que exprese la alegría de los novios. Es la ocasión de intercambiar alianzas y/o arras, aunque no es obligatorio. Mientras se intercambian los novios pueden pronunciar las frases "Recibe esta alianza, en señal de mi amor y fidelidad a ti." o "Recibe estas arras como signo de los bienes que vamos a compartir".
A continuación, el alcalde declara a los novios matrimonio, y los invitados pueden aplaudir. Un invitado, un familiar o los novios pueden dar lectura a un discurso, a un agradecimiento o a un texto acorde, seguido de unas palabras del alcalde a modo de enhorabuena y consejos de matrimonio.
Los novios y testigos firman el acta, y se da por acabada la ceremonia, con lo que los novios abandonan la sala al ritmo de la música elegida.
Imatge
Dolçeta

Entrades: 4021
Membre des de: dt. ago. 17, 2010 1:55 pm
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: Dolçeta » dl. ago. 23, 2010 4:11 pm

Imatge
Imatge
Dolçeta