Autor: Visitant » dv. gen. 12, 2007 9:25 am
hola tgi, fa temps que no parlem....bé, fa temps que no hi entro...
jo vaig estar a turquia ara fa 2 o 3 anys i et recomano que no facis un viatge organitzat, bé, ja saps que no ens agraden gaire els viatges organitzats (tal i com et vaig explicar al post de thailàndia), però bé, això és a gustos i és un país que es pot visitar per lliure fàcilment. En qualsevol cas, et recomano
- istanbul: per veure-ho bé necessites una setmana mínim. jo hi vaig estar 3-4 dies i s'ens va fer molt curt, a més a més, per mí és el que val més la pena (amb diferència) de turquia, hi tornaria només per anar a istambul. a part de totes les coses que segur visites, no et deixis fer una escapadeta a la part asiàtica de la ciutat, al port pots agafar uns baixells amb guia (excursions que t'ofereixen allà mateix o pel carrer, a les zones turístiques) que fan un mini-creuer pel bòsfor i paren una estona a la part asiàtica. S'ens va fer curtíssim i vam quedar-nos amb les ganes de tornar-hi i passar-hi un dia sencer. T'hi pots moure amb molta facilitat amb transport públic i caminant, no deixis de passejar pels carrers i els barris d'oficis, és molt gratificant. És molt important que agafeu l'hotel a la part antiga de la ciutat, a on t'hi pots moure en transport públic o caminant, doncs si ho agafes a la part nova (plaça taksim o algo així) els hotels són mes xulos però has d'anar obligatòriament en taxi (per horaris i pèrdua de temps) i a partir d'una determinada hora és més difícil trobar un taxi, així que has d'estar d'hora a l'hotel i és una llàstima, et perds la nit. A la mesquita blava (sultan amhet camii) a les nits fan uns espectacles de veu, llum i música molt macos, cada nit en un idioma diferent, t'ho recomano
- capadòcia: em va agradar molt però va ser la part que vam fer en grup i ens vam sentir com a borregos, la veritat. molt maca la ciutat subterrània i totes les vistes panoràmiques. Val la pena anar-hi, però menys que istambul
- pamoukale: no hi he estat, però una amiga sí i no ho recomana, està molt fet malbé i només hi ha tres o quatre piscinetes restaurades, la resta fetes caldo. No ho deixen trepitjar ni molt menys banyar-te, hi vas pràcticament per fer la foto
- efeso: hi va estar aquesta amiga i jo he vist les fotos i són alucinants, molt ben conservades les ruines i molt maques
- casa verge maria: un timo, directament, estalvia-t'ho
- konya i zona: és la zona islamista, mesquites i més mesquites (diuen que vista una, vistes totes), la gent no mira tant amablement als turistes com a la resta de turquia.
Si et puc ajudar en qualsevol altre cosa, només has de preguntar