RECEPTA PASTÍS DE BOLQUERS

Per les més manetes.

RECEPTA PASTÍS DE BOLQUERS

EntradaAutor: buniketa » dv. maig 07, 2010 1:59 pm

Sento que el pas a pas no estigui acompanyat de fotos, però vaig fer el pas a pas un cop acabat el pastís, així que... De totes maneres espero que, tot i que ja hi ha diversos tutorials per fer els pastissos, us aporti alguna novetat o contribueixi d'alguna manera a clarificar idees.

RECEPTA PER AL PASTÍS DE BOLQUERS.

INGREDIENTS:

1 paquet de 96 bolquers (en el meu cas van ser de Dodot, però n'hi ha de més baratets; vaig agafar dels d'etapes, de 0 a 3 mesos; també pot ser més petit o més gran, segons el que vosaltres vulgueu. Penseu que si els bolquers són per a més endavant, el pastís abultarà més, potser en tindríeu prou amb menys bolquers).

1 rotllo de cinta de pintor, de la més estreta (als xinos o botigues similars se'n troba; va bé per enganxar-los sense que després es facin malbé els panyals).

3m de banda ampla de goma (per tensar els bolquers i que no es moguin).

6m de cinta de llaç per guarnir el pastís i tapar la goma blanca (jo la vaig fer servir de raso perquè al fer els llaços el revés i el dret són iguals i no es veuen les diferències). El color el que més us agradi.

1 cercle de cartró (el diàmetre segons el que vosaltres vulgueu fer; jo vaig fer servir una caixa de botes; hauria de ser una mica forta, perquè ha de suportar el pes dels panyals per donar estabilitat).

1 rotllo de paper de cuina, només el cartró.

Fil (del mateix color que la cinta de llaç) i agulla.

Tisores.

Celo.

Paper de regal.

Paper de celofana.

Guarniments: roba, pitets, xumets, biberó, patucos... el que més us agradi! A més, podeu emprar algun altre tipus de guarniment per donar color (jo vaig posar unes pincetes al voltant de la cinta i del pastís).

ELABORACIÓ

1. Enrotlleu els bolquers, un per un, de manera que us quedin les puntes ben acabades i fixeu-los amb un trosset de cinta de pintor. Penseu que el trosset ha de ser petit perquè a l'hora de col·locar els bolquers no es vegi; ha de ser el just perquè no s'obri. Amb la cinta de pintor els bolquers no es desfaran. Si ho feu amb celo potser sí.

2. Retalleu el cercle de cartró. El que jo vaig emprar tenia un radi d'uns 22cm aprox. Forreu-lo amb el paper de regal. Jo el vaig trobar blau cel, així anava tot conjuntat. Forreu també el cartró del paper de cuina. Empegueu-lo amb celo al centre del cercle. No patiu, no es veurà... ja tenim muntada l'estructura del pastís.

3. Posareu al pis de baix uns 56-60 bolquers. Jo els vaig col·locar de peu, que s'aguantessin els uns amb els altres, per poder mesurar la goma necessària. Penseu que heu de tensar la goma perquè els bolquers quedin ben compactes. Podeu deixar, però, una mica de marge per posar o treure panyals, segons convingui al final.

4. Mesureu la goma que necessitareu, cosiu-ne les puntes. Poseu la goma al voltant dels bolquers i ja teniu el primer pis.

5. Feu el mateix en el segon pis. Un cop col·locats els bolquers i tensats, recomano que un dels bolquers el poseu a dins del tub de cartró. No el feu baixar fins baix, només és perquè no es vegi el forat. Ja només queda decorar-la.

6. Preneu la cinta de llaç i poseu-la al voltant de la goma elàstica. Penseu que l'ha de tapar. Tenseu-la i cosiu-ne les puntes. Després, col·loqueu-la al voltant de la goma i feu-hi algunes puntades: alguna a la costura del llaç, i una altra en dos punts més, com si féssiu un triangle. Després els tapareu amb els llaços. Feu el mateix amb l'altre pis.

7. Per als llaços hi ha diferents opcions, però el que heu de tenir sempre en compte és no tallar la cinta fins que el llaç estigui acabat per tal que no feu curt amb la cinta. Els llaços haurien de ser iguals.
La 1ª opció, és fer els llaços directament sobre la goma i la cinta: feu passar una punta del llaç per sota la goma blanca (heu d'agafar goma i cinta) i feu una llaçada normal i corrent. Feu-ho de manera que tapi la costura de la cinta i les puntades per fixar-la que heu fet abans. Acabat el llaç, feu un parell de puntadetes perquè el llaç quedi dret. Talleu els extrems.
La 2ª opció és fer els llaços primer i cosir-los a la cinta i a la goma després. De totes maneres, recomano que a la zona de les costures es segueixi la 1ª opció.

8. Ara ja només cal posar-hi els regals que vulgueu. Jo vaig plegar els 3 conjunts de roba i el pitet i els vaig posar al pis del damunt. Per donar-hi una mica d'altura vaig posar damunt la roba la caixeta d'uns patucos i el biberó. Al primer pis hi vaig col·locar dos xumets i una agulleta per als xumets. Per donar una miqueta més de varietat de color, vaig posar enganxades a la cinta i a la goma unes pincetes amb animalets i tal. Això ja és cosa vostra, per acabar, emboliqueu el pastís amb el paper de celofana i tanqueu-la amb una gran llaçada i les puntes que quedin lliures, doncs les enganxeu amb celo.

Evidentment, podeu repartir més els bolquers i fer-ne 3 pisos, jo ho vaig provar, però després no podia col·locar bé la robeta ni els detallets i es veia massa plena. Així m'agradava més. Això ja va a gustos!

Espero que us serveixi. Un petó!
Imatge

Imatge
buniketa
:: núvia d'argent

Entrades: 2570
Membre des de: dj. oct. 08, 2009 8:49 pm
Ubicació: Lleida

Re: RECEPTA PASTÍS DE BOLQUERS

EntradaAutor: buniketa » dv. maig 07, 2010 2:03 pm

El resultat final...

detalls varios 027.jpg

detalls varios 028.jpg
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
Imatge

Imatge
buniketa

Entrades: 2570
Membre des de: dj. oct. 08, 2009 8:49 pm
Ubicació: Lleida

EntradaAutor: NUVOLET » dv. maig 07, 2010 2:29 pm

Gràcies per explicar-ho buniketa!!! ara sol falta que alguna convidada estigui embarassada i mans a la obra : ban :
Imatge
Imatge
NUVOLET
:: núvia mil·lenària
:: núvia mil·lenària

Entrades: 1295
Membre des de: dv. set. 11, 2009 11:25 am
Ubicació: lleida

EntradaAutor: marsal75 » dv. maig 07, 2010 2:34 pm

jo espero tenir alguna embarassada per a poder fer-ne un.... començarem a buscar voluntaries
Imatge
Imatge
marsal75
:: supernúvia
:: supernúvia

Entrades: 6156
Membre des de: dl. oct. 19, 2009 6:35 pm
Ubicació: Valles Oriental

EntradaAutor: AnNy-JoSe » dt. maig 11, 2010 8:36 am

>.-<: >.-<: >.-<: >.-<:

graciassssssssssss