snake35 ha escrit:Mireu, jo crec que cadasqú ha de fer el que vulgui i si és creient lo més normal es que es casi per l'església però també conneixo molta gent que es casa per l'església perquè és més bonic, perquè la mamà li fa il.lusió que la filla/fill es casi allà.. i després no tornen a posar els peus a l'església. Si hi ha gent que fa el paripé, que no sap ni el pare nostre però es casa per l'església, que fa el curset de matrimoni però que després ja no hi tornen més a no ser que hi hagi alguna celebració eclesiàstica. J
Jo em vaig casar pel civil, el meu marit estava separat però sinó ho hagués estat també ho hagués fet, pq no hi crec.
A veure, que hi hagi gent que es casi per l'esglesia sense creure és cert, però això no és suficient per afirmar que la cerimonia per l'esglèsia és un paripe, perque per altra gent no ho és i se'ls hi ha de respectar.
I ho dic jo que encara que crec en Déu, no comparteixo les idees de l'esglesia i no estic batejada. Però la meva parella és catòlica, m'ha demanat que ens casem a l'esglèsia i jo he acceptat, sense renunciar als meus principis, ja que fem un matrimoni mixt, per mi té valideça civil i per ell religiosa. Jo respecto les seves idees, així doncs no puc pensar que és un paripé, sino que ho fa per convicció.