T'ho expliquem.
Perles i nacre s'han utilitzat en l'elaboració de productes farmacològics i de bellesa des de fa segles, combinant-les amb àcids com ara el suc de llimona. El motiu és la seva capacitat d'eliminar capes de pell (exfoliar), cosa que produeix amb l'ús reiterat un efecte despigmentant i aclarant, eliminant les taques fosques produïdes pel sol o els canvis hormonals.
A més de propietats exfoliants, ajuda a controlar la formació de melanina i l'aparició de futures taques. Les investigacions més recents han evidenciat que la perla conté gran quantitat d'aminoàcids i microelements que es poden utilitzar per nodrir la pell, hidratar-la i suavitzar-la. Els 17 tipus d'aminoàcids, juntament amb una alta quantitat de calci actiu, estimulen la regeneració cel•lular i l'elasticitat cutània. La perla també posseeix efectes antioxidants que contribueixen a retardar l'aparició d'arrugues i millorar la resistència de la pell als diversos signes de l'edat.
Habitualment en les fórmules cosmètiques s'utilitza pols de nacre, o de petxina, en lloc de perles a causa de l'alt preu d'aquestes, encara que la pols provinent de la manipulació de les perles per elaborar joies en els grans centres productors, com les factories del Japó o la Xina, es sol recollir i destinar-se a l'elaboració de cosmètics.
Però també la brillantor i color de la perla són usats com a inspiració per a la creació de maquillatges. Ombres d'ulls, brillantors de llavis, il•luminadors de rostre i cos... Els diversos productes per donar color a la pell solen imitar la brillantor sedosa del nacre, mentre que alguns (els menys actualment) fins i tot contenen partícules d'ell. Un efecte lluminós que avui prenen prestat algunes cremes facials i corporals, ja que l'"efecte llum nacrat " produeix sensació de pell fresca i jove. Sens dubte, entre les perles de maquillatge més famoses es troben Les Meteorites de Guerlain, tant en la seva versió en sòlida de boletes perles en diversos colors com a la base de maquillatge. Però no són les úniques.
La perla com a imatge també és usada com a reclam publicitari encara que el cosmètic no la contingui, ja que és una icona de feminitat associada a la maduresa i, alhor , a la perfecció per la seva forma esfèrica, llisa i brillant. Per això, nombroses cremes al mercat imiten amb la forma i color de les seves flascons les perles o les inclouen en la seva imatge publicitària.
Font: ACPG / Bellesa Activa
