Tot el que vols saber sobre la cel·lulitis

Tots els articles publicats al bloc de GuiaNupcial i tots els vostres comentaris.

Tot el que vols saber sobre la cel·lulitis

EntradaAutor: Gisela010 » dj. març 28, 2013 12:01 pm

Només les dones tenim cel•lulitis? L'estrès agreuja el meu problema amb el greix localitzat? Si la meva mare té cel•lulitis, jo també la tindré? No et quedis amb dubtes, responem a algunes de les preguntes més habituals sobre la cel•lulitis. Vols conèixer les respostes?

Què és la cel·lulitis?
La cel•lulitis és una acumulació de greix, aigua i toxines en el teixit adipós que l'organisme és incapaç d'eliminar per si mateix. Se sol desenvolupar al voltant dels malucs, cuixes i abdomen, però també es pot trobar als braços. La seva aparença és esponjosa i amb clotets. Per això a la hi conegui com "pell de taronja".

És normal patir cel·lulitis?
Els estudis epidemiològics diuen que el percentatge de dones amb cel•lulitis arriba a un 98% en les poblacions occidentals. El que deixa un petit, però afortunat percentatge (2%) de la població femenina, lliure d'aquesta antiestètica deformació. La resposta és sí, és normal patir cel•lulitis.

És possible que l'estrès agreugi el meu problema de cel•lulitis?
Els factors psicològics com l'estrès (l'adrenalina afavoreix l'emmagatzematge de greixos), trastorns afectius o laborals (poden influir en la microcirculació sanguínia), trastorns circulatoris provocats per varius, males postures o peces que oprimeixin, poden afavorir-la. Per descomptat, també influeix l'estil de vida (des de la manca d'exercici i de son a donar-se banys molt calents) una dieta desequilibrada, fumar, l'excés d'alcohol i el consum d'alguns fàrmacs com els corticoides.

Si m'aprimo seguiré tenint cel•lulitis?
En molts casos sí. De fet hi ha persones obeses sense cel•lulitis i persones primes amb pell de taronja. Més que una qüestió de pes és una qüestió de mal drenatge limfàtic i de falta de to muscular.

La musculatura tensa la pell i tendeix a millorar l'aspecte de les zones amb cel•lulitis, així que abans de res fes un bon pla d'exercici que et tonifiqui.

Les meves menstruacions són irregulars, incideix això sobre la cel•lulitis?
Les hormones, principalment les sexuals, són un factor incident en el problema de la cel•lulitis. Els trastorns lligats al cicle menstrual afavoreixen la retenció de líquids en les extremitats inferiors.

La meva mare té cel•lulitis, la meva àvia també la va tenir. Jo també tindré cel•lulitis?
Convé ser realista ja que quan en la nostra família tenim antecedents directes de cel•lulitis hi ha una gran probabilitat que la desenvolupem. La genètica té molt a dir en aquest aspecte, però en funció del que fem amb el nostre estil de vida i nutrició dependrà la major o menor evolució d'aquest antiestètic enemic. Abans que res convé no baixar la guàrdia en cap moment, adoptant hàbits saludables permanents, perquè és millor evitar que s'acomodi a haver de expulsar-la.

Afecta només a les dones?
Hi ha diversitat d'opinions sobre si és un procés exclusivament femení (es produeix pels estrògens) o si també poden patir-la els homes, encara que en el cas de donar-s’hi sol quedar-se a les primeres fases.

Sóc fumadora, afecta la cel•lulitis?
Sí, el tabac, com el cafè són vasoconstrictors, és a dir, estrenyen el diàmetre dels vasos, redueixen la quantitat de sang que arriba a la perifèria del cos i impedeixen l'oxigenació dels teixits. En resum, afavoreixen la cel•lulitis.

És cert que la roba ajustada és contraproduent si tens cel•lulitis?
Efectivament, l'ús de peces ajustades o fins i tot el de calçat incorrecte influeixen també en la formació d'aquesta patologia a nivell de les repercussions negatives sobre el sistema circulatori per causa compressiva. També influeixen la hiperlordosi i els peus plans.

Un consell: respira d'una manera profunda i lenta per aconseguir una major aportació d'oxigen que ajudarà a millorar la qualitat del nostre teixit. El tabac fa just el contrari.

Un truc que funciona
Fes un dia depuratiu a la setmana. No anem a obligar-te a que passis gana, ja que podràs menjar quan et vingui de gust, però només aliments vegetals de temporada crus, cuits o en sucs. Pren més un mínim de 1,5 litres d'aigua per dia. Si fas d'aquest dia un costum veuràs com no només millora l'aspecte de la teva pell, també tindràs més salut i vitalitat

Font: ACPG / Bellesa Activa

Imatge
Gisela010
:: núvia mil·lenària
:: núvia mil·lenària

Entrades: 1282
Membre des de: dc. oct. 13, 2010 11:10 am

Re: Tot el que vols saber sobre la cel·lulitis

EntradaAutor: BEAALBERTO » dj. març 28, 2013 1:03 pm

Gracias por los consejos !! Los tendré en cuenta !! :-)0(-:
Imatge[/url]
BEAALBERTO
:: núvia experimentada
:: núvia experimentada

Entrades: 326
Membre des de: ds. març 16, 2013 6:32 pm

EntradaAutor: AndreayXavi » dc. abr. 03, 2013 2:17 pm

Me apunto el truco!!
AndreayXavi
:: núvia rookie

Entrades: 114
Membre des de: dt. març 26, 2013 2:56 am

EntradaAutor: brujita8 » dc. abr. 10, 2013 7:19 pm

muy buena información aunque es muy dificil el tema dichositoooo me pone de muy mal humorrrr jajaja un saludo
brujita8

Entrades: 101
Membre des de: dj. març 14, 2013 8:43 pm

Torna a: El Bloc de GuiaNupcial

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 50 visitants