Distribució de les taules

Tots els articles publicats al bloc de GuiaNupcial i tots els vostres comentaris.

Distribució de les taules

EntradaAutor: anny » dc. oct. 31, 2007 12:51 pm

Fer que tots els convidats es trobin còmodes i a gust el dia del vostre casament resulta molt difícil.
La distribució dels convidats, s’acostuma a fer en taules d’entre 8 a 10 comensals cadascuna i és una de les tasques més complicades de l’organització.

La taula presidencial
La ubicació de la taula presidencial dependrà de la forma que tingui el saló, ja que s’ha de posar de forma que la majoria de convidats puguin veure els nuvis.
En la taula presidencial s’acostumen a seure els pares amb els nuvis, formant una taula de 6 persones. Però, l’opció de qui s’asseu a la taula presidencial és només vostre i pot ser que vulgueu seure a tothom en una mateixa taula en forma de U, per exemple.
Segons les circumstàncies familiars de cada parella, pot ser que vulgueu que a la taula presidencial també hi estiguin altres familiars com ara els avis, germans, etc.
Pot ser que els pares del nuvi o de la núvia estiguin separats i que no desitgin compartir taula, en aquest cas, el més aconsellable és no forçar una situació incomoda per a tothom. És preferible que cada pare formi taula amb la seva família i amics.
Els nuvis poden formar taula amb els germans, amics i cosins. D’aquesta manera s’obtindrà un ambient més agradable i sense tensions a on tothom podrà gaudir del banquet.
La forma tradicional de seure en la taula tradicional és:
Mare núvia – padrí – núvia – nuvi – madrina – pare nuvi
La taula pot ser rectangular, ovalada o rodona.
Darrerament la tendència més utilitzada és la rodona, de la mateixa forma que la resta de taules.
El centre de la taula acostuma a estar presidida per els nuvis, que són els protagonistes de tota la celebració.

Les taules dels convidats
Per a posar les taules en el saló, sempre s’ha de tenir en compte la posició de la taula presidencial, les taules més properes a la taula presidencial estaran reservades als familiars i amics dels pares i amics dels nuvis.
Els nens poden seure tots junts, per grups, en taules més allunyades.
Cal tenir en compte que les taules dels convidats acostumen a ser taules de 8 a 10 persones. Per tant hem de procurar formar grups amb aquest nombre de convidats, que tinguin una relació entre sí, ja sigui familiar o d’amistat.
Una altre forma d’ubicació és seure els convidats barrejant familiars i amics. D’aquesta forma es fomenta molt més que tot el món es conegui i es relacioni, obrint així el seu cercle d’amistats, aquesta segona formula és més complicada que el anterior.
Si hi ha nens, els podeu posar en una taula conjuntament amb altres nens de les mateixes edats o bé seure’ls amb els pares.
Com enumerar les taules: per distingir les taules entre si, es poden enumerar a l’estil clàssic, amb números, però també es pot distribuir de forma original, anomenant les taules amb noms o fotografies maques de diferents flors, països, o qualsevol altre tema que tingui relació amb vosaltres. Per exemple, si sou aficionats als animals, al cinema, als cotxes, fes servir noms o fotografies que corresponguin a cada tema.
Protocol dels convidats: una setmana abans del dia del casament haureu de facilitar al restaurant el llistat de convidats. Per fer-ho podeu fer el llistat per ordre alfabètic i per altra fer un llistat per odre a les taules.
El protocol de les taules s’acostuma a posar en una zona estratègica de la zona de cocktail, per a que tots els convidats ho sàpiguen abans d’entrar a la sala.
Aprofita per fer un protocol divertit i presentar-lo de forma diferent. Sorprendràs a tothom.
Imatge
anny
:: núvia mil·lenària

Entrades: 1241
Membre des de: dt. feb. 20, 2007 2:28 pm

EntradaAutor: Merche83 » dj. des. 27, 2007 9:24 pm

sembla una tonteria pero es important per la gent estar en bon lloc, a nosaltres al restaurant ens van aconsellar q els nens havien d'estar a la taula més propera a la porta, pq ells quan es cansen marxen a jugar i així no han de pasar pel costat de ningú!

i les persones més grans que quedin al fons de la sala, per a l'hora de que hi hagui discoteca puguin quedar xerrant sense que els molesti massa la musica!
Merche83
:: meganúvia

Entrades: 8323
Membre des de: dv. des. 29, 2006 8:39 pm
Ubicació: Sant sadurni d'anoia

EntradaAutor: Pincessa85 » dj. des. 27, 2007 10:28 pm

jo tindré problema per la taula presidencial, jo vull als meus pares amb mi pero els pares d'ell es van separar de manera poc amistosa fa poc més d'un any...
Imatge

FELIZMENTE CASADA!!

Cronica de la boda: viewtopic.php?p=2433755#2433755

Video de la boda: http://www.guianupcial.tv
Pincessa85
forofa de l'any
forofa de l'any

Entrades: 10000
Membre des de: dg. maig 06, 2007 6:01 pm
Ubicació: Mataró

EntradaAutor: Merche83 » dj. des. 27, 2007 10:31 pm

pues puedes poner por tu parte a tus padres y por la suya a algun hermano suyo con su pareja o sino tiene a algunos tios q les tenga especial aprecio o algo así....
es q tmb es injusto q si tu kieres a tus padres tengas q renunciar a ellos , y esta claro q sino han acabado bien sus padres, mejor q no esten jutnos en la mesa pq os amargaian la comida!
Merche83

Entrades: 8323
Membre des de: dv. des. 29, 2006 8:39 pm
Ubicació: Sant sadurni d'anoia

EntradaAutor: anny » dv. des. 28, 2007 1:26 pm

Pincessa85, a mi em passa el mateix... fa dos anys i mig es van separar i ara tots dos tenen parella.
Al final, desprès de molt pensar-ho hem decidit asseure a tothom: els seus pares, als meus i a les seves parelles a la taula presidencial.
Nosaltres dos estarem al mig, la mare d'ell al seu costat, el seu pare al meu. La meva mare i la seva parella al costat del seu pare i el meu pare al costat de la seva mare.
Altres opcions que també haviem pensat (però al final hem dit que no) era asseure'nsamb els meus cosins (sóc filla única) i el seu germà (amb la seva parella) o bé asseure'ns amb els amics.
Imatge
anny

Entrades: 1241
Membre des de: dt. feb. 20, 2007 2:28 pm

EntradaAutor: Hansen » ds. gen. 05, 2008 2:02 pm

Els meus pares també estan separats i la seva mare és vídua, així que seurem amb els nostres amics. Crec que encara que no s´haguessin separat seuriem amb els amics. Que vagin preparant una taula presidencial per a 14!!!!!!
Imatge

Crónica de la Fiesta Pagana: viewtopic.php?p=2424903#2424903
Hansen

Entrades: 7607
Membre des de: dt. oct. 23, 2007 4:58 pm
Ubicació: Anoia

EntradaAutor: daphne » dt. gen. 15, 2008 6:45 pm

uffffffff aquest tema es el que mes em dona "quebraderosde cabeza"
daphne
forofa de l'any