Autor: Sibil·la » dv. juny 02, 2006 2:33 pm
Te recupero el guión de mi ceremonia, y te subo un post en el foro Bodas 2006
Bé, us poso com va anar la nostra cerimònia, que també va ser civil però a l'ajuntament del nostre poble i la va oficiar el jutge de pau.
Amb ell vam anar-hi a parlar unes setmanes abans per veure com funcionaria i per saber si hi podria haver música i lectures.
Ell tenia una guió que fa servir sempre, personalitzat despres, clar.
Va anar més o menys així:
* Convidats i nuvi van entran a la sala de plens. Vam preparar un CD amb música que ens agrada per posar de fons mentre esperaven que jo arribés.
* Entrada de la núvia: vaig entrar amb música (Allegria del Cirque du Soleil) i amb el meu pare.
* Benvinguda del jutge: Ell explica què significa la unió de dues persones en matrimoni, compromís, acompanyats de familiars i amics, etc...
Va fer un parell minuts de rotllo però que era molt encertat.
* Lectura de la meva tia: un poema que ens va fer ella.
* Lectura del meu oncle: traducció a l'alemany del poema d'abans.
* Música de violí: El cant dels ocells (això no estava preparat però va ser sorpresa del meu pare)
* Jutge llegeix i explica (això ho vaig trobar genial) els articles del codi civil
* Lectura del meu germà: un text emotiu i divertit sobre nosaltres.
* Música de violí: Yesterday (també sorpresa)
* Moment del consentiment: Pugen els testimonis, i és quan el jutge pregunta si venim lliures i ens volem casar i blablablabla. Nosaltres vam voler fer un intercanvi de vots que nosaltres mateixos vam escriure:
A la pregunta del jutge, vam contestar que sí, i vam afegir:
<< i prometo estimar-te i ser el teu amic constant i company lleial. I ara, davant els nostres familiars i amics, et torno a oferir la meva confiança, recolzament i respecte, en la salut i en la malaltia, en la prosperitat i en l'adversitat, tots els dies de la meva vida >>
* Lectura del meu sogre: metàfora del casament molt maca, i poema de Manuel Tort: No sou iguals
Tots dos sentiu un mateix goig quan les
ones besen la platja.
Tots dos contempleu joiosament la pluja
quan penetra la terra poc a poc.
Els vostres ulls semblen bessons quan
admireu les serralades.
Però no sou iguals.
L’esguard, les mans, la veu són diferents.
Els ulls, però, es poden trobar ; les mans es
poden estrènyer i les veus es poden fondre
en una mateixa tonada.
Que els vostres ulls es besin plens de goig,
les vostres mans s’agafin sempre més
i les vostres veus no trenquin mai el diàleg.
No sou iguals, però fareu camí sempre tan
junts que mai ningú no sabrà dir
Qui és l’un i qui és l’altre.
* Comentaris del jutge sobre significat intercanvi dels anells. També vam escriure uns vots per intercanviar-nos-els:
<< Com un cercle sense fi, el meu amor per tu és etern.
Com el metall indestructible d'aquest anell, no destruiré el meu compromís.
Amb aquest anell i en plena confiança et prenc a tu, Jordi, com el meu company de vida >>
* Agraïments del jutge, bons desitjos i comiat.
* Música per sortir de la sal: Beautiful Day de U2